4 Oktober 2016

Enig werk aan de Peugeot gedaan. Een soort flondertje in de kofferbak, omdat de originele kartonnen plaat reeds enige tijd geleden is weggegooid.

1-1-p1580411

De koplamp rechts vervangen. Gisteravond werkte het licht op halve kracht. Ook bleek de rechter spiegel (met panoramisch opzetspiegeltje), in het donker niet erg betrouwbaar. Merkwaardig, want overdag had ik nooit last van de vertekening. Er moet iets anders worden gevonden.

1-p1580308

Nog een intessante ontdekking gedaan: de Peugeot 404 werd ook (in licentie) in Argentinie en  Chili gemaakt! Dat biedt weer perspectieven voor reserve onderdelen.

In Argentinie:

‘El Palomar is a town in the urban agglomeration of Greater Buenos Aires in Argentina. It is located 20 km (12 mi) north-west of the Buenos Aires.

The city has the peculiarity of being divided between two partidos of Buenos Aires Province: Morón, where it is called El Palomar, and Tres de Febrero, where it is called Ciudad Jardín Lomas del Palomar. Of its 74,751 inhabitants (2001 census [INDEC]), 57,146 live within the Morón jurisdiction and 17,605 live in Tres de Febrero.

French automaker PSA Peugeot Citroën has a manufacturing plant in the area, as well.

In Chili werd de Peugeot gemaakt door Automotores Franco Chilena S.A. in Los Andes.

I.A.F.A. – SAFRAR (Berazategui Pcia. de Bs. As.)

404           404 L/SL/GL           404 S          404 Grand Prix/Le Mans           Diesel           Rural         Pick-Up
Peugeot 404 Características 3 bancadas / 5 bancadas

Peugeot 404

 

 

 

Comienzo Fabricación: 1962 (3 bancadas) – 1964 (5 bancadas)
Término de Fabricación: 1964 (3 bancadas) – 1967 (5 bancadas)
Origen: Francia
Denominación Original: Peugeot 404 (1960)
Carrocería: Sedán autoportante
Puertas: 4
Motor: Peugeot XC6B
Ciclo: 4 tiempos, árbol de levas lateral, válvulas a la cabeza
Ubicación: Delantero Longitudinal (inclinado 45º)

Cilindrada (cm3): 1.618
Número de Cilindros: 4
Diámetro x Carrera (mm): 84 x 73
Relación de Compresión: 7,2:1 (7,6 5 bancadas)
Potencia (CV): 64 (65 5 bancadas)
Régimen (r.p.m): 5.400
Par Motor (mKg): 13
Régimen (r.p.m): 2.500

Tracción: Trasera
Refrigeración: Agua (9 litros)
Combustible: Nafta
Sistema de Combustible: Carburador Solex 34 PBICA 2
Velocidades: 4
Relación Final: 4,2 : 1
Capacidad Combustible (litros): 50
Peso Vacio (Kg): 1.070
Largo (mm): 4.426
Ancho (mm): 1.625
Alto (mm): 1.450
Distancia entre Ejes (mm): 2.650
Trocha Delantera (mm): 1.345
Trocha Trasera (mm): 1.280
Frenos (Delanteros / Traseros): Tambor – Tambor
Dirección: Piñón y cremallera
Suspensión Delantera: Independiente, barra de torsión, resortes
Suspensión Trasera: Eje rígido, resortes helicoidales
Neumáticos: 6.50 x 15″
Generador Eléctrico: Dínamo 12 V, 45 A
Detalle: cambios al volante, techo corredizo

3 BANCADAS

Consumo Promedio (Km/l): 9,7 *
Aceleración 0 a 100 Km/h (s): 24,6
*
Velocidad Máxima (Km/h): 147
*

* Parabrisas Nº 38, Enero de 1964

 

5 BANCADAS

Consumo Promedio (Km/l): 11,7 *
Aceleración 0 a 100 Km/h (s): 21,0
*
Velocidad Máxima (Km/h): 145
*

* Parabrisas Nº 61, Diciembre de 1965

 

1-p1580309

De nieuwe radiator.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s